ΜΕΡΚΟΝΙΑΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

Νο stress please -7 τρόποι να απλοποιήσεις την καθημερινότητά σου μειώνοντας το άγχος το 2019

By / ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / Saturday, 12 January 2019 20:21



Είναι απλό: Η ζωή μπορεί να γίνει πολύ εύκολη αν αφαιρέσουμε από αυτή κάθετί που την κάνει περίπλοκη.

Δηλαδή σκέψεις, συνήθειες, συμπεριφορές και εκκρεμότητες που μας μπλοκάρουν και δημιουργούν την κατασκευή που έχει το όνομα «στρες».

Η νέα χρονιά μας δίνει μια αφορμή για ενδοσκόπηση: επανεξετάζοντας την καθημερινότητά μας μπορούμε να βρούμε ό,τι την τραβάει προς τα πίσω και να το βγάλουμε από την ζωή μας.

Η’ τουλάχιστον να το αλλάξουμε. Το άγχος βρίσκει χώρο να υπάρχει όταν οι συνθήκες το ευνοούν.

Υπάρχουν τρόποι να απλοποιήσετε τα πράγματα αποβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό το στρες που σας απορρυθμίζει. Και δεν είναι καθόλου σύνθετοι.

1) Μήπως είσαι πολλές ώρες μπροστά από μια οθόνη;: Δοκίμασε να περιορίσεις τον χρόνο που βρίσκεσαι μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή και της τηλεόρασης. Βάλε σε μεγαλύτερο βαθμό στην καθημερινότητά σου την ουσιαστική ανθρώπινη επαφή: πρόσωπα που σου γεννούν θετικά συναισθήματα. Οσο περισσότερο μένεις μπροστά από μια οθόνη, τόσο περισσότερο καταπιέζεις την έκφρασή σου και κάπου εκεί το άγχος βρίσκει το κατάλληλο έδαφος για να εμφανιστεί.

2) Προτεραιότητα στην εξόφληση των οικονομικών σου εκκρεμοτήτων: Ενας παράγοντας που σίγουρα επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία σου, προκαλώντας στρες που δεν μπορείς εύκολα να διαχειριστείς. Από την αρχή του χρόνου, κάνε ένα πλάνο υπολογίζοντας το ποσό που θα πρέπει να βάζεις στην άκρη μηνιαίως ώστε να μπορέσεις να επιτύχεις τον τελικό στόχο.

3) Μην σπαταλάς χρόνο σε αρνητικές σκέψεις: Ένα αρνητικό γεγονός μπορεί προκύψει από την μια στιγμή στην άλλη. Αυτό δεν σημαίνει ότι ό,τι θετικό σου έχει συμβεί την ίδια ημέρα αναιρείται. Η μία αρνητική σκέψη φέρνει την άλλη και στο τέλος το στρες σε κυριεύει. Προσπάθησε να προχωράς και να σκέφτεσαι ότι έχεις τον έλεγχο των καταστάσεων και των συναισθημάτων σου.

4) Οργανωτικότητα: Το κλειδί για μια πιο ήρεμη ζωή. Έχεις σκεφτεί πόσες φορές έχεις κακή διάθεση επειδή «άφησες κάτι την για την τελευταία στιγμή»; Ή πόσες φορές αδυνατείς να βρεις αντικείμενα, επειδή ο χώρος είναι ακατάστατος; Προσπάθησε να είσαι πιο οργανωτική τη νέα χρονιά και θα δεις ότι θα μειώσεις σε μεγάλο βαθμό το άγχος σου.

5) Nα λες "οχι" συχνότερα: Σκέψου ποια είναι η αληθινή ουσία σε ό,τι κάνεις. Αυτό σου που προτείνουν να κάνεις θα σου φέρει αληθινή χαρά ή μήπως στρες (γιατί παράλληλα, πρέπει να προλάβεις κι άλλα πράγματα να κάνεις που είναι πιο σημαντικά για σένα;). Άρχισε να επικεντρώνεσαι σε αυτό που πραγματικά θέλεις και βάλε φρένο σε αυτό που οι άλλοι αποφασίζουν για σένα.

6) Λιγότερος χρόνος στα social media: Facebook, Ιnstagram, Τwitter, Snapchat, Pinterest. Αν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας σου είναι αφιερωμένο σε αυτά,  τότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μπεις σε διαδικασία σύγκρισης ή ανταγωνισμού. Περιόρισε τον χρόνο που διαθέτεις και επίλεξε να αφιερώσεις στιγμές σε αγαπημένα πρόσωπα ή σε κάποιο χόμπι (που δεν χρειάζεται οθόνη!). Το στρες δεν θα βρίσκει τον χώρο που διεκδικεί.

7) Ξεκαθάρισμα: Πολλές φορές, στην προσπάθειά μας να μην αφήσουμε τίποτα να πάει χαμένο, να αξιοποιήσουμε κάθε αντικείμενο στο μέγιστο, καταλήγουμε να μετατρέπουμε το σπίτι μας σε αποθήκη. Υπάρχουν πράγματα σε ράφια,ντουλάπια και συρτάρια στο σπίτι που πλέον δεν έχουν καμία απολύτως χρησιμότητα και απλά καταλαμβάνουν χώρο. Aπαλλάξου από αυτά. Σε αγχώνουν.

Author

Lifevolos

Lifevolos

Login to post comments

Please publish modules in offcanvas position.